Przyjmowanie skarg, wniosków i petycji
Tryb składania i rozpatrywania skarg i wniosków dotyczących działalności sądów powszechnych.
Skargi i wnioski mogą być wnoszone:
- na piśmie na adres: Sąd Okręgowy w Bydgoszczy, ul. Wały Jagiellońskie 2, 85-131 Bydgoszcz,
- za pomocą środków komunikacji elektronicznej na adres boi@bydgoszcz.so.gov.pl
- ustnie do protokołu
Skargi i wnioski składane na piśmie przyjmują pracownicy Biura Podawczego oraz sekretariatu Prezesa (wyłącznie pisma adresowane do Prezesa ) Sądu Okręgowego w Bydgoszczy.
Skargi i wnioski składane ustnie do protokołu przyjmowane są przez:
- Przewodniczących Wydziałów (wtorki w godz. 12.00-14.00 – w sprawach cywilnych, czwartki w godz. 12.00-14.00 – w sprawach karnych) po wcześniejszym uzgodnieniu z sekretariatem wydziału;
- Wiceprezesów Sądu Okręgowego w Bydgoszczy (wtorki w godz. 12.00-14.00 – w sprawach cywilnych, czwartki w godz. 12.00-14.00 – w sprawach karnych) po wcześniejszym uzgodnieniu z sekretariatem tel. 52 32-53-100;
- pracowników Biura Obsługi Interesantów.
Jeżeli skarga lub wniosek dotyczą działalności sądu okręgowego i sądu rejonowego, organem właściwym do rozpatrzenia jest prezes sądu okręgowego.
Jeżeli skarga lub wniosek dotyczą działalności sądu apelacyjnego i sądu okręgowego, organem właściwym do rozpatrzenia jest prezes sądu apelacyjnego.
Organem właściwym do rozpatrzenia skargi dotyczącej działalności prezesa sądu rejonowego jest prezes sądu okręgowego, działalności prezesa sądu okręgowego - prezes sądu apelacyjnego, a działalności prezesa sądu apelacyjnego - Krajowa Rada Sądownictwa.
Skargi lub wnioski zawierające treści znieważające lub słowa powszechnie uznawane za obelżywe pozostawia się bez rozpatrzenia, zawiadamiając o tym skarżącego lub wnioskodawcę, z podaniem przyczyny pozostawienia skargi lub wniosku bez rozpatrzenia.