Kierownik Oddziału Kadr - Michał Wojciechowski
Zastępca Kierownika Oddziału Kadr - Iwona Król
ul. Wały Jagiellońskie 2,
85-131 Bydgoszcz,
II piętro pok. 203,
tel. 52 32-53-165
e-mail: oddzial.kadr@bydgoszcz.so.gov.pl
Do zakresu działania Oddziału Kadr należy:
- prowadzenie spraw etatowych Sądu Okręgowego, Sądów rejonowych, Zakładów dla Nieletnich, Rodzinnych Ośrodków Diagnostyczno-Konsultacyjnych z wyłączeniem spraw należących do zakresu działania innych organów;
- prowadzenie sprawy kadrowych sędziów, referendarzy sądowych, kuratorów zawodowych zatrudnionych w Sądach Rejonowych z obszaru właściwości okręgu, z wyłączeniem spraw przekazanych tym sądom;
- prowadzenie spraw kadrowych i osobowych pracowników Sądu Okręgowego, dyrektorów Zakładów dla Nieletnich, kierowników Rodzinnych Ośrodków Diagnostyczno-Konsultacyjnych;
- nadzór nad sprawami kadrowymi należącymi do zakresu działania jednostek podległych;
- prowadzenie czynności biurowych Sądu Dyscyplinarnego;
- wykonywanie czynności związanych z procedurą nominacyjną kandydatów na stanowisko sędziego Sądu Rejonowego i Sądu Okręgowego;
- prowadzenie spraw sędziów w stanie spoczynku oraz członków ich rodzin;
- prowadzenie spraw związanych z organizacją szkoleń i seminariów dla sędziów, referendarzy sądowych, kuratorów zawodowych, asystentów sędziego, urzędników sądowych oraz pracowników odbywających staż urzędniczy w okręgu;
- prowadzenie spraw związanych z organizacją praktyk dla aplikantów aplikacji adwokackiej, radcowskiej i notarialnej oraz oraz aplikantów Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury;
- prowadzenie spraw związanych z organizacją zawodowych praktyk studenckich;
- prowadzenie rekrutacji w formie konkursów na stanowiska urzędnicze, kuratorskie;
- prowadzenie spraw socjalno-bytowych pracowników, sędziów w stanie spoczynku i rencistów Sądu Okręgowego i Rodzinnych Ośrodków Diagnostyczno-Konsultacyjnych;
- przeprowadzanie okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników Sądu okręgowego, zgodnie z przepisami resortowymi;
- sporządzanie analiz i sprawozdawczości kadrowej.